Ausztrál kutatók vizsgálatai szerint a sovány tej fogyasztása teltségérzetet ad, ezért a súlyproblémákkal küzdőknek segíthet leküzdeni az evés iránti vágyat. A kutatók összesen 34 túlsúlyos önkéntest kértek meg, hogy reggelijükhöz fogyasszanak el egy pohár gyümölcslevet, vagy egy pohár sovány tejet. Az eredmények szerint a tejet fogyasztók 8,5 százalékkal kevesebb kalóriát fogyasztottak el a nap folyamán, mint azok, akik a gyümölcslevet választották.
Ennek oka valószínűleg az, hogy a tejben lévő fehérjék alkalmasabbak az étvágy legyőzésére, mint a gyümölcslében lévő szénhidrátok. "Az emberek, amikor fogyni szeretnének, általában kerülik a tejtermékek fogyasztását" - vélekedik Emma R. Dove, a Nyugat-Ausztrál Egyetem vezető kutatója. Pedig amint láthatjuk, az alacsony zsírtartalmú tejtermékek segíthetnek is a fogyásban.

2009.07.08. - 13:10 |
Medipress
küldés e-mailben
cikk nyomtatása
betűméret









