Elfelejtett jelszó

Címke :

szív-és érrendszeri betegségek

Halálra üljük magunkat

Sokkal korábban fejezi be életét az, aki szabad idejében napi hat óránál többet tölt üldögéléssel, mint az, akik három óránál kevesebbet ül naponta. A remélhetőleg sokakat talpra állító tudományos eredményt az American Journal of Epidemiology közölte. TOVÁBB

Koleszterinszint-csökkentők: vitatott hatás

 Nem találtak bizonyítékot kutatók arra, hogy a sztatin néven ismert koleszterinszint- csökkentő gyógyszerek meghosszabbítanák a szívbetegségek kis kockázatával élő páciensek életét. TOVÁBB

Tíz év múlva többször leszünk rosszul

Az Alföldön akár két héttel is nőhet az extrém magas hőmérsékletű időszakok hossza egy évben, és ennek jelentős egészségkárosító hatása lehet – erre a következtetésre jutottak annak a tanulmánynak a szerzői, amelyet a Magyar Tudományos Akadémia elnökének felkérésére készített mintegy hatvan tudós a magyarországi klímaváltozásról. TOVÁBB

Fenyegető betegségek. Érdekes sorrend.

Öregszünk. A törvényszerű jelenség az egyes emberek esetén bár szomorú, de természetes folyamat, ám ha a Föld lakosságának egészére vonatkozik, már komoly gondokat is felvet. Márpedig ha így haladunk, 2050-re 2 milliárd ember tartozik majd a hatvan felettiek táborába. TOVÁBB

A lustaság emeli a vérnyomást

A fiatal korban végzett rendszeres testmozgás lényegesen csökkenti a későbbi magas vérnyomás esélyét: erre utalnak egy bíztató amerikai vizsgálat eredményei. TOVÁBB

Stroke: nyáron sem vagyunk védve ellene

A stroke köznyelvi elnevezése, a szélütés, jól utal az agyban lezajló eseményre. TOVÁBB

Mi a hosszú élet titka?

Azok a cukorbeteg nők élnek a legtovább, akik a legtöbb teljes őrlésű gabonából készült ételt fogyasztják. TOVÁBB

A kevés fog szívbetegséget okozhat

Nagyobb a szív- és érrendszeri kockázata azoknak, akiknek kevesebb saját foguk van - közölték svéd kutatók. TOVÁBB

Magyarország a világ egyik legegészségtelenebb országa

Magyarország a világ egyik legegészségtelenebb országa - közölte az Egészségügyi Világszervezet (WHO) tisztviselőjére hivatkozva az NPR amerikai közszolgálati rádió. TOVÁBB

Több kálcium, hosszabb élet?

Svéd kutatók fedezték fel, hogy a több kalciumot fogyasztó férfiaknak 25 százalékkal kisebb az esélye arra, hogy meghalnak a következő évtizedben, mint azoknak, akik a legkevesebb kálciumban gazdag táplálékot ették. Kalciumpótló készítményt egyik résztvevő sem szedett. TOVÁBB

1 2 3 4 Következő oldalUtolsó oldal

A HÉT KÉRDÉSE

Lehetnek-e előjelei egy gyilkosságnak?